Zajęcia pozalekcyjne
SZACHY- raz w tygodniu w ramach czesnego.Prowadzenie nauki gry w szachy w młodszym wieku szkolnym sprzyja wszechstronnemu rozwojowi małego ucznia. Kształci wyobraźnię przestrzenną, pamięć i uwagę, a przede wszystkim inicjuje sytuacje wymagające abstrakcyjnego, logicznego myślenia. Szachy wyrabiają umiejętność panowania nad sobą, wytrwałość, przezorność i odwagę, poczucie odpowiedzialności za własne decyzje. Uczą, więc, myśleć obiektywnie i nie lekceważyć żadnego przeciwnika. Szachy wdrażają do stosowania w życiu zasady „fair play”. Nauka gry w szachy oraz konieczne ćwiczenia praktyczne i teoretyczne, wpływają dodatnio na zwiększenie aktywności umysłowej, giętkość pamięci, przyczyniając się do rozwoju inteligencji, rozbudzenia twórczych zdolności.
Koło MIŁOŚNIKÓW KSIĄŻKI - raz w tygodniu w ramach czesnego.
To miejsce dla tych, co czytają i lubią o tym rozmawiać, to dostęp do najciekawszych książek, swobodna dyskusja o przeczytanych książkach. To kreowania mody na czytanie. Miłym akcentem spotkań będzie poezja śpiewana przy akompaniamencie gitary i fortepianu. Celem koła jest poszerzenie znajomości literatury dziecięcej wśród dzieci z klas I-III oraz rozbudzenie zainteresowań i zainicjowanie własnej twórczości literackiej dzieci.
To miejsce dla tych, co czytają i lubią o tym rozmawiać, to dostęp do najciekawszych książek, swobodna dyskusja o przeczytanych książkach. To kreowania mody na czytanie. Miłym akcentem spotkań będzie poezja śpiewana przy akompaniamencie gitary i fortepianu. Celem koła jest poszerzenie znajomości literatury dziecięcej wśród dzieci z klas I-III oraz rozbudzenie zainteresowań i zainicjowanie własnej twórczości literackiej dzieci.
- codzienne czytanie książek dzieciom w ramach Ogólnopolskiej Akcji "Cała Polska czyta dzieciom"
- współpraca z Biblioteką Miejską,
- możliwość przynoszenia własnych ulubionych książki i dzielenia się nimi z innymi (kącik wymiany książek),
- noc z książką - raz w semestrze (śpiworki, poduszki, czytanie ulubionych książek).
Koło KOMPUTEROWE- raz w tygodniu w ramach czesnego.
Dzieci wykazują duże zainteresowanie komputerem. Kółko daje uczniom możliwość korzystania z urządzeń, sprzętu i oprogramowania komputerowego i przygotuje ich do życia w społeczeństwie informacyjnym. Uczy rzetelnego i odpowiedzialnego korzystania z komputera i Internetu oraz uświadamia uczniom, że komputer może dostarczać nie tylko rozrywki, ale też kształcić wiele umiejętności, a także pomagać w nauce, która dzięki ciekawym programom będzie atrakcyjnym i pasjonującym zajęciem. Celem zajęć koła informatycznego jest rozwijanie zainteresowań i pogłębianie wiedzy i umiejętności uczniów z różnych dziedzin. Współpraca w ramach projektów „Fundacja nasza ziemia”, ekologia „Od Grosika do złotówki” podstawy przedsiębiorczości itp.
Koło JĘZYKOWE - język niemiecki raz w tygodniu w ramach czesnego.
Koło językowe przeznaczone jest dla uczniów szczególnie zainteresowanych, kulturą, historią i geografią krajów niemieckojęzycznych. Koło zainteresowań zakłada poszerzenie wiedzy z zakresu zagadnień kulturowych, poznanie specyfiki języka niemieckiego ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania umiejętności komunikacyjnych uczniów. W nauczaniu języka nie wystarczy bowiem przyswojenie przez ucznia samych struktur gramatycznych oraz określonego zasobu słownictwa w celu poprawnego komunikowania się, ale dla efektywności tego procesu istotnym jest poznanie i zrozumienie norm kulturowych typowych dla kraju nauczanego języka.
Cele koła językowego:
• Zapoznanie uczniów z kulturą krajów niemieckojęzycznych,
• Przybliżenie stylu życia,
• Poznawanie przez uczniów obyczajów i tradycji metodami aktywizującymi, uczącymi krytycznego i twórczego myślenia.
• Rozwijanie zainteresowań teatralnych oraz talentów plastycznych.
• Budzenie świadomości dzieci o współistnieniu odmiennych kultur i światopoglądów.
Koło JĘZYKOWE - język niemiecki raz w tygodniu w ramach czesnego.
Koło językowe przeznaczone jest dla uczniów szczególnie zainteresowanych, kulturą, historią i geografią krajów niemieckojęzycznych. Koło zainteresowań zakłada poszerzenie wiedzy z zakresu zagadnień kulturowych, poznanie specyfiki języka niemieckiego ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania umiejętności komunikacyjnych uczniów. W nauczaniu języka nie wystarczy bowiem przyswojenie przez ucznia samych struktur gramatycznych oraz określonego zasobu słownictwa w celu poprawnego komunikowania się, ale dla efektywności tego procesu istotnym jest poznanie i zrozumienie norm kulturowych typowych dla kraju nauczanego języka.
Cele koła językowego:
• Zapoznanie uczniów z kulturą krajów niemieckojęzycznych,
• Przybliżenie stylu życia,
• Poznawanie przez uczniów obyczajów i tradycji metodami aktywizującymi, uczącymi krytycznego i twórczego myślenia.
• Rozwijanie zainteresowań teatralnych oraz talentów plastycznych.
• Budzenie świadomości dzieci o współistnieniu odmiennych kultur i światopoglądów.